Trendovi s Ambiente 2015

Novi proizvodi u segmentu posuđa, darova i detalja za dom, kao i bogati program događanja, bili su glavni aduti frankfurtskog sajma Ambiente 2015, koji se održao sredinom prošloga mjeseca. Prikazane su nove kolekcije renomiranih svjetskih, ali i manjih lokalnih proizvođača accessoiresa, dekoracija i mirisa za dom, posuđa, kuhinjskog pribora, rasvjete, malih komada namještaja, darova i modnih detalja. Fokus je stavljen na ugodan osjećaj kod kuće, a kreativnim načinom izlaganja pokazano je kako je to moguće postići.

Ove je godine sajam poprimio više međunarodni karakter, s čak 53 posto inozemnih posjetitelja, što je više nego ikad dosada. Osim iz Njemačke, najbrojniji su posjetitelji stigli iz Italije, Francuske, Nizozemske i Velike Britanije.

Trend održivog razvoja

Vidljiv pozitivni pomak u ekološkom, fair trade i obnovljivom smislu mogao se primijetiti čak i u svijetu luksuznih predmeta za dom. Veliki proizvođači također daju sve više prostora malim kolekcijama koje su djelomično ili u potpunosti izrađene ručno, a priliku za procvat koristi i sve više malih, još neafirmiranih izlagača. Cijeni se europska proizvodnja (primjerice, vraća se autoritet Made in Germany oznake),  kvaliteta i unikatnost.

Potrošači već nekoliko posljednjih godina pokazuju sve veće zanimanje za ručno oslikane tkanine, puhano staklo, rukom šivane detalje, pletene košare, rezbareno drvo i ručni rad, a obrtničke su vještine sve više na cijeni.

Prevladavaju prirodni materijali

Drvo je u svojoj prirodnoj ljepoti materijal broj jedan. Slijede ga porculan, staklo, keramika, mramor, bakar i mjed. I nomadski način života bio je izvor inspiracije. Koncept nedostatka prostora i čestih selidbi vodile su dizajnere u osmišljavanju novih kolekcija malih komada namještaja: oni se lako sastavljaju i rastavljaju, lagani su i fleksibilni te prilagodljivi mnogim stilovima.

Trendovi u segmentu posuđa

Vizualno je, naravno, uvijek na prvome mjestu kada proizvod treba privući, no ove je sezone jednaka vrijednost dana i 54 taktilnome. Predmeti mame da ih se dotakne, osjeti pod prstima, doživi na puniji
način. Teksture se protežu od potpuno glatkih do mekanih i baršunastih te pomalo grubih, inspiriranih prirodom. Osim taktilnog čimbenika privlačnosti, naglasak je i na bojama. Puderaste pastelne boje pojavljuju se na posuđu poput emajliranih lonaca i tava ili onih od lijevanog željeza. Vodeća nijansa, uz ružičaste, žute i svijetlozelene, sada je i zelena boja metvice. Proširena je i paleta intenzivnih boja te sada pokriva gotovo sve boje dugina spektra. Novost je i povećana upotreba bakra i bakrenih boja na proizvodima od stakla i u dekoracijama, a uz njih su često usklađene i tople zemljane te prigušene boje. Mislilo se i na sve skučenije prostore za život, pa je velik dio noviteta posvećen uštedi prostora i stvarima koje su praktične, mobilne i višenamjenske.

Inspiracija prirodom: porculan i keramika

I u području posuđa od prirodnih materijala dizajneri su se poigrali površinama i bojama. Od čistih linija i snažih boja do organskih oblika i reljefnih površina koje su, primjerice, imitacija drva ili rastera lista. Najčešće su bijela i siva boja te ostale neutralne, prigušene i decentne. Klasični uzorci, poput cvijeća i lišća, sada su prilično minimalistički, ponegdje s pokojim duhovitim detaljem. Karakteristike porculana iskorištene su i za širenje izvan kruga posuđa na proizvode za skladištenje, ali i za, primjerice, roštilj te na predmete koji se koriste izvan kuhinje, pa se tako porculan našao i na svjetiljkama, satovima, vješalicama za odjeću i ostalim detaljima za dom.

Staklo: organski oblici i taktilne površine

Boje i igre teksturama možda su najvidljivije upravo na kolekcijama od stakla. Čaše za vodu uglavnom su jednobojne – od jarkih boja do prigušenih zemljanih, a površine glatke ili s reljefnim motivima. Čaše za vino, pak, dobivaju razigranije organske konture, u dimenzijama koje se mogu opisati i kao extra large.

Kuhinjski pomagači: velika paleta materijala i boja

Najčešći izbor materijala za pribor za kuhanje svakako je plastika te prirodni materijali poput drva i bambusa, zatim nehrđajući čelik, a česte su i kombinacije materijala. U ovome segmentu dominiraju puderasto pastelne nijanse te prirodni tonovi, poput terakota crvene ili tople sive. Na popularnosti dobiva sve što je vezano uz pripremu hrane u pećnici, osobito ako je obojeno u neku uočljivu boju.

Kuhinja kao centar stanovanja

Kuhinja se opet vraća na velika vrata! A s njom i sve što je vezano uz pripremu i konzumiranje hrane. Lonci i tave su sve kvalitetniji i funkcionalniji, a ni izgledom ne zaostaju za ostalim detaljima doma. Uz nehrđajući čelik i lijevano željezo u jarkim bojama, vode i kolekcije u nježnim nijansama ružičaste i baby plave. Kako bi se višak pripremljene hrane kvalitetno sačuvao, razvijene su cijele nove linije posudica za skladištenje. Estetski su puno usavršenije od prijašnjih, tako da mnoge mogu poslužiti i kao posude za posluživanje ili direktno konzumiranje.

Multifunkcionalno, praktično i u jarkim bojama

Mali električni aparati doživjeli su procvat, u vizualnom smislu, kao i u pojačanim performansama (npr. s ugrađenim uređajima za termičku obradu namirnica). Vodi se računa o uštedi energije i vremena, kao i o zdravom načinu pripreme. Popularni su blenderi za smoothieje, koji ujedno služe i kao čaša koju se može ponijeti na posao. Boje su jarke, uključujući i aparate koji su tradicionalno bijeli, crni ili od  nehrđajućeg čelika (mikseri, aparati za kavu…).

Foto: Frankfurter Messe

Komentari