Bijeli šećer: konvencionalna vs. alternativna medicina

Nebrojeno puta smo čuli kako je bijeli šećer štetan za naše zdravlje. No zašto je loš i koliko je to znanstveno potvrđeno?

Za sada i konvencionalna i alternativna medicina slažu se s tim da je bijeli šećer izvor praznih kalorija (ne sadrži minerale i vitamine, ali bogat je kalorijama), da potiče debljanjeuzrokuje karijes, da ima visoki glikemični indeks (naglo podiže razinu šećera u krvi).

Međutim, alternativna medicina ide dalje i povezuje konzumaciju bijelog šećera s mnogim drugim bolestima i zdravstvenim problemima. Vjeruje se da bijeli šećer ekstremno oslabljuje imuni sistemuzrokuje hiperaktivnost kod djecepovećava rizik oboljenja od rakacrpi iz tijela B vitamineizaziva ovisnost (pretpostavlja se da je čak 95% stanovništva ovisno o slatkišima, odnosno, o šećeru), crpi iz tijela mnoge neophodne minerale (kalcij, magnezij i druge), uzrokuje šećernu bolestuzrokuje pretilost i srčane bolesti.

Što kaže znanost o tvrdnjama alternativnih liječnika?

Znanstvena istraživanja nisu potvrdila da bijeli šećer uzrokuje gore navedene bolesti, niti da crpi iz tijela vitamine i minerale. Nedostatak znanstvenih potvrda o štetnosti šećera potaknulo je mnoge ugledne organizacije da objave svoje stajalište po ovom pitanju: “Tvrdnje o tome da šećer može uzrokovati kronične bolesti poput pretilosti, raka, dijabetesa, hiperaktivnosti itd. nisu znanstveno potvrđene. Šećer može biti dio zdrave dijete”. (American Dietetic Association)

Dakle, mnoge ugledne organizacije poput American Dietetic Association (ADA), Food and Drug Administration (FDA) i National Academy of Sciences (NAS) tvrde da nema dokaza o tome da je šećer povezan s bilo kojom bolešću osim sa stvaranjem karijesa.

Što vam je činiti?

Na vama je da odaberete želite li vjerovati alternativnoj ili konvencionalnoj medicini. Ali čak i karijes, prazne kalorije i visoki glikemični indeks dovoljne su prijetnje da smanjite konzumaciju bijelog šećera.

Praktični savjeti:

– umjesto gaziranih napitaka i sokova pijte vodu
– smanjite konzumaciju slatkiša
– umjesto dvije žličice šećera, koje stavite u čaj ili kavu, dodajte jednu
– odaberite jedan dan u tjednu (na primjer, nedjelju) da si dopustite konzumiranje čokolade, kolača i gaziranih napitaka, a
ostale dane u tjednu izbjegavajte ove namirnice

Alternativa za vas

Preporučujemo

Komentari