Kako povećati cirkulaciju sjedeći u naslonjaču

Za ljude koji se iz zdravstvenih razloga ne mogu baviti tjelesnim aktivnostima kako bi povećali cirkulaciju, rješenje se krije u jogi

Znate li da jedan gram mišićnog tkiva sadrži otprilike 8 metara kapilara, tih najtanjih krvnih žilica koje čija sveukupna duljina u čovječjem tijelu dosiže 100.000 kilometara! Kakav će utjecaj ti minijaturni kanalići imati na naše zdravlje, ovisi o tome kolika količina krvi protječe kroz njih. Fiziologija kaže egzaktno: u aktivnom mišiću dvostruko je više otvorenih kapilara nego tijekom mirovanja, pri čemu se broj kapilara mjeri tisućama?! Jasno je, dakle, koliko tjelesna aktivnost pridonosi općoj cirkulaciji; arterijskoj i venskoj podjednako.

Međutim, iako se poruka ‘Svi na rekreaciju!’ čini posve logičnom, postoji jedan problem. Brojne su kategorije ljudi kojima određeni oblici tjelesnih aktivnosti apsolutno nisu primjereni. Osobe s degenerativnim promjenama na koljenima ne mogu svoju cirkulaciju poticati trčanjem, kao što mnogi stariji ljudi ili srčani bolesnici ne smiju igrati tenis.

Joga nudi niz vrlo mirnih vježbi, koje izazivaju minimalan napor srčanožilnog sustava ili tek neznatno povećanje naprezanja, uz zamjetno pojačanu cirkulaciju. Kod takvih vježbi osjetit ćete već nakon 3-4 minute onu karakterističnu toplinu zbog pojačanog priliva krvi u mišiće, a da se disanje pritom neće niti malo ubrzati zbog napora.

Nadalje, malo je poznato da i posve mirno duboko disanje djeluje na cirkulaciju. Ukratko, sjednete li u naslonjač i duboko dišete, osjetno ćete – premda nepokretni – pojačati cirkulaciju u svim organima abdomena. Duboko i mirno disanje, naime, stvara ritmičku izmjenu tlakova grudne i abdominalne šupljine što je, kažu fiziolozi, jedan od ključnih uvjeta dobre cirkulacije u unutrašnjim organima.

Jogiji su to znali prije 5 tisuća godina, a sve su saželi u kratkoj rečenici: “Dijafragma je drugo srce”, oslikavajući upravo proces punjenja plućnih kapilara krvlju i optimalnu vensku cirkulaciju. Prema istraživanjima P. Hégera, upravo u trenutku kad pluća sadrže najviše zraka sadrže također i najviše krvi, a pionir europske hatha joge, Andre Van Lysebeth, u knjizi ‘Učim jogu’ naglašava kako duboko disanje pospješuje protok venske krvi kroz jetru i njezino pravilno pražnjenje, što pridonosi općem zdravlju i dugovječnosti.

vježba za poticanje cirkulacije

Dokaz ovoj zadnjoj tvrdnji mnogi su vidjeli u liku više nego ‘dobrodržeće’ sredovječne žene koja je u spomenutoj knjizi izvodila neke složene inverzne asane. Navodno je u pitanju Lysebethova supruga, iako upućeniji tvrde da mu je to – mama.

Tekst preuzet sa stranice Medical Yoga Centar Zagreb!

Preporučujemo

Komentari