Kako dalje nakon prekida?

Prvi je korak da se konačno počnete baviti sobom te da izbjegavate ljude koji ubijaju svaku iskru pozitive u drugima

Nakon prekida dugogodišnje veze, privikavanje na nove okolnosti može nam se činiti jako komplicirano i gotovo zastrašujuće. Ponovno smo singl, nakon dugog vremena provedenog u vezi ili braku. Navika je stvorila čvrsto ukorijenjene obrasce, dovela nas je u rutinu koju možda jesmo ili nismo voljeli, ali koja je ostala usađena negdje duboko u nama. Sada imamo prostora i vremena, ali ne znamo što ćemo s tim. Pomalo smo izgubljeni. Kako krenuti dalje?

Više samopouzdanja

Pod pretpostavkom da smo prihvatili krah bivše veze te potisnuli bivšeg iz našeg srca i uma te se očistili od impresija tog odnosa, spremni smo za novu vezu. Pritom je vrlo važno da je naša želja za drugom vezom odraz naših iskrenih osjećaja i namjera, a ne da nas okolina, vrijeme, ovisnost o drugima ili neki drugi faktori motiviraju u tom smislu. Tada je najveća vjerojatnost da se ljubav dogodi spontano, što je dobar preduvjet za trajnost odnosa. Ako nije takav slučaj, nalazimo se na prilično trusnom području, gdje proces žalovanja za bivšim može osujetiti naše buduće odnose. Također, treba izbjegavati komparacije na relaciji bivši-budući, kao i idealiziranje bivšeg partnera. Sve su to nepotrebne smetnje i kočnice da se otisnete korak dalje. Unutarnje samopouzdanje najviše će vam pomoći u novoj vezi, a ono se gradi. No, ako nemate dovoljno samopouzdanja i ne radite kontinuirano na sebi te ako nemate stručnu pomoć, taj proces može potrajati. Ako mislite o sebi loše i omalovažavate se, tako još više slabite svoje samopouzdanje i stvarate solidne osnove da doista i privučete te neželjene osobine. Što konkretno učiniti? Vjerujte da je sve jednostavno, pa će i biti. Počnite se baviti sobom, promotrite se iz šire perspektive, primjerice kao da gledate osobu koju najviše volite i kojoj želite sve najbolje. Nađite nešto lijepo na sebi i na to usmjerite pažnju. Dobra slika o sebi stvara samopuzdanje koje je svima, a vama posebno potrebno. Otarasite se katastrofičara i ljudi koji spuštaju vaš entuzijazam ili vas na bilo koji način prozivaju i stalno procjenjuju. Znate na što mislim? Cinici, ogorčenici, čangrizavci, cmizdravci raznih vrsta kojima sve smeta i koji ubijaju svaku iskru pozitive u drugima (tu valja razlikovati ljude koji su stvarno loše i trebaju pomoć, potporu i savjet od onih koji vole glumiti žrtvu). Proširite krug ljudi oko sebe. Počnite aktivnije živjeti. Zavirite u ormar i izdvojite stvari koje ne želite više nositi, koje ne rezoniraju s vama. Ostalo dajte u humanitarne svrhe. Bolje ćete se osjećati i to će vam podići samopoštovanje.

Fizička aktivnost – najbolji ‘lijek’

Bavite se tjelovježbom. Joga je sjajan način zaustavljanja negativnih misli i emocija te pretjerane aktivnosti uma. Svaka psihička napetost najbolje se rješava fizičkom aktivnošću. Tehnike disanja i opuštanja neprocjenjiv su alat u bilo kojoj stresnoj situaciji. Opuštenost, spontanost, neposrednost uz prihvaćanje sebe kao jedinke, originalne i neponovljive, najbolji su prijatelji samopuzdanju. Ako se odlučite na takve ili neke druge radionice, tečajeve i treninge, upoznat ćete nove ljude koji s vama dijele slične interese, što otvara put za stvaranje divnih prijateljstava.

Najvažniji savjet – prihvatite sebe takvima kakvi jeste!

Ako se budete voljeli, nekomu ćete se svidjeti. Ne morate biti hodajući vicomat kako bi vas ljudi primijetili ili voljeli. Ljude volimo zbog njih samih, a ne zbog njihovih osobina. Ne volimo nekoga zato što je pričljiv, šaljiv, darežljiv, bogat, lijep… Sve te osobine mogu nestati i promijeniti se, a ljudi vas vole zbog onoga što vi jeste. To vam nitko ne može oduzeti ni dati. Pustite da ljubav, povjerenje, iskrenost i radost vole vas i vole kroz vas. I budite sretni!

Preporučujemo

Komentari