Metoda CPCPP otkriva pet ključnih koraka za učenje: Č - čitati letimično prije usredotočenog čitanja, P - pitati se koji je dio gradiva bitan, Č - čitati svjesno koristeći vid i pamćenje, P - pamtiti pročitano vlastitim riječima te P - ponavljanje zapamćenog
ČPČPP nije kratica za novu stranku na našem političkom nebu, nego skraćenica za vrlo uspješnu metodu učenju koju primjenjuju srednjoškolci i studenti. Naime, istraživanja su pokazala da učenici koji uče metodom čiji je autor Jorg Knoblauch postižu znatno bolji uspjeh od kolega koji su učili u zadnji tren ili po svojim navikama.
Ključni koraci ove metode su sljedeći: Č – citati letimično prije usredotočenog čitanja, P – pitati se koji je dio gradiva bitan, Č – čitati svjesno koristeći vid i pamćenje, P – pamtiti pročitano vlastitim riječima te P – ponavljanje zapamćenog nakon nekoliko sati ili nekoliko dana.
Prvo čitati sažetke
Postoje ljudi koji će novu knjigu prvo okrenuti na zadnju stranicu – tamo gdje se nalazi sažetak! Ova metoda smatra taj postupak prvim korakom prema svladavanju gradiva. Preporuča se prvo letimično pročitati uvodnik, sadržaj i kazalo pojmova, što nam daje predodžbu o čemu se u knjizi radi. Pročitajte i predgovor te sažetak – ovaj općeniti pregled uvest će vas na najbolji način u detalje. No, ako
vam to nije dovoljno, preletite štivo, pročitajte naslove i izdvojene rečenice, tablice i fotografije. U većini slučajeva one su brze i sažete informacije onog što trebate naučiti.
Potom prijeđite na drugi korak i zapitajte se pet ključnih (novinarskih) pitanja; Tko?, Što? Gdje?, Kako i Kada? Na taj ćete se način lakše koncentrirati. Većina se ljudi mnogo bolje sjeća činjenica koje su naučili kako bi odgovorili na neko pitanje, nego ono što su naučili napamet. Uz to, lakše se motiviramo kada postavljamo pitanja jer otkrivamo vlastito neznanje te nestrpljivo očekujemo odgovore autora. To je izvrsna priprema za ispit.
Tek treći korak podrazumijeva čitanje. Dakle, dobro se koncentrirajte, jedite uspravno u stolcu počnite čitati. Podcrtavajte i označite važne rečenice – ono što trebate zapamtiti i što pri ponavljanju trebate uočiti na prvi pogled – i nemojte podcrtavati više od onoga što je potrebno. Čitajte aktivno, a to znači svjesni svakog detalja kako biste što bolje zapamtili pročitano. Pazite na tablice i ostale prikaze – često slika prikazuje mnogo više od onoga što se riječima može iskazati.
Četvrti korak je pamćenje. Kada ste gotovi s čitanjem, podignite pogled s knjige i kažite svojim riječima što je pisac želio reći. Ponavljanje vlastitim riječima poboljšava stupanj zapamćenosti. Nemojte učiti napamet nego (ako imate poteškoća s pamćenjem) zapišite dodatne bilješke sa strane, svoje primjedbe o glavnim mislima te glasno izgovarajte misli.
Ponavljati gradivo
Treba istaknuti da se više od polovice ukupnog vremena učenja treba pozabaviti drugim (Pitanjem) i četvrtim korakom (Pamćenjem). Na koncu, zadnji korak je ponavljanje: svaki put kad nešto naučite trebali biste pročitano odmah provjeriti.Tako ćete spriječiti da naučeno zaboravite već istog dana. Po potrebi poslije možete dodatno ponavljati gradivo, a studije su pokazale kako je najuspješnije ponavljati gradivo u određenim vremenskim razmacima od 2, 8 i 30 dana. Ako vam se ova metoda čini komplicirana, samo njezinim korištenjem posvjedočit ćete da je u praksi znatno jednostavnija.
Komentari