Volite parfeme i oni su vaš adut za dobro raspoloženje? To nije čudno jer su mirisne kapljice posebne, a to najbolje zna stručnjak za parfeme Borut Mihalić, koji nas uvodi u svijet mirisa, ali iza kulisa!
Zašto su ženama (ali i muškarcima) parfemi tako neodoljivi? U želji da saznamo pravi odgovor to smo pitanje postavili Borutu Mihaliću – strastvenom ljubitelju parfema i vlasniku ekskluzivne niche parfumerije u Zagrebu. On nam je otkrio mnoge zanimljivosti o mirisnim kapljicama, primjerice, koji je parfem osvojio Johna F. Kennedyja. Ovaj stručnjak savjetovao nam je kako izabrati parfem s obzirom na to da se na policama parfumerija svake godine pojavi 1200 novih mirisa. Naučio nas je kako pravilno nanositi parfem tako da traje cijeli dan i otkrio nam priču o parfemima prema krvnim grupama, ali i o onima koje ne osjetimo mi, nego samo osobe koje nas okružuju.
Kako biramo omiljeni miris
Vama se sviđaju citrusni mirisi, a vašoj prijateljici slatki? Jeste se kad pitali zašto birate upravo takve mirise? Švicarska istraživanja pokazala su da je već u našim genima zapisano kakve ćemo mirise birati, kao i to da smo skloni onima koji najbolje ističu naše tjelesne mirise. No, osim gena koji nas potiču na kupnju određenog parfema, na nas jako utječu i reklame, ali i lijepa sjećanja. “Svake godine na tržištu se pojavi više od 1200 mirisa pa se lako izgubiti u ponudi. Mirisi evociraju sjećanja na događaje, prostore, proživljene trenutke… Predstavljaju prvi susret s nekim dalekim, često nedostižnim luksuzom. Oni su dašak glamura na našoj koži. Pri kupnji su često presudni i čudni parametri poput toga da odabiremo miris na osnovi dobre kampanje, koju promovira neka poznata osoba ili zgodna manekenka ili maneken. Ili pak zato što sve prijateljice imaju taj miris. Postoji i ishitrena kupnja parfema. Primjerice, kad na bloteru (papiricu za testiranje mirisa) pomirišete parfem, on vam se svidi i kupite ga. No poslije, kada ga osjetite na koži, shvatite da on nije dobitna kombinacija. Stoga savjetujem da miris prije kupnje obavezno isprobate na koži i uvjerite se kako se razvija tijekom dana. Tek nakon što miris neko vrijeme odstoji na vašoj koži odlučite se za njegovu kupnju”, savjetuje Borut Mihalić, bivši urednik mode u magazinima Men’s Health i Joy, a trenutno ‘sudac’ u showu ‘Shopping kraljica’ na RTL-u, koji je oduvijek gajio strast prema parfemima i upravo zato zna puno lijepih priča o
mirisima i njihovu nastajanju.
Kako je Kennedy dobio svoj parfem
“Kada se odškrinu vrata mirisnih legendi, otkriju se predivne priče. Postoje mirisi koji se stvaraju godinama. Tako u svojoj trgovini imam miris na kojem se radilo čak sedam godina. Postoje i oni koji su se nekad radili pa prestali i onda ih je netko slučajno ili namjerno ponovno otkrio. Neke mirisne komponente, koje su se koristile tridesetih ili pedesetih godina prošlog stoljeća, danas su u potpunosti zabranjene, a neke od onih koje su danas u širokoj uporabi tada nisu ni postojale. Rekonstrukcija mirisa uvijek je izazov. Postoje i glamurozne priče o parfemima koji su bili
kreirani samo za neku slavnu osobu, a sada se nalaze u masovnijoj proizvodnji. Zanimljiva je priča o parfemu Eight & Bob. Početkom dvadesetog stoljeća Albert Fouquet, sin pariškog aristokrata, uživao je u ljetovanju na Azurnoj obali i tada se sprijateljio s mladim američkim studentom koji je putovao Francuskom u svojem kabrioletu – bio je to John F. Kennedy, koji je odmah zamijetio odličan miris koji je obavijao Alberta. Naime, Albert je toliko volio parfeme da je uz pomoć butlera Philippea kreirao i dovodio do savršenstva razne esencije za svoju osobnu upotrebu. Na primanjima na koja bi dolazio prisutne bi iznenadio svojom zanimljivom mirisnom pojavom i neobičnim esencijama koje su uskoro svi željeli. Bili su to najčešće pripadnici ekskluzivne društvene scene tog doba u Francuskoj. Iako
je njegova olfaktivna (mirisna) kreacija bila tražena, Albert je nije htio staviti na tržište. No Kennedy ga je ipak uspio uvjeriti da mu ostavi jedan primjerak svoje kolonjske vode, što je ovaj i učinio. Uz bočicu koju je ostavio na recepciji hotela u kojem je Kennedy odsjedao Albert je napisao poruku: “U ovoj bočici naći ćeš dašak francuskog glamura koji nedostaje tvojoj američkoj osobnosti”. Nakon povratka s ljetovanja Albert je dobio pismo od Johna iz SAD-a, u kojem mu ovaj zahvaljuje na lijepoj gesti te piše o tome kako ga svi u Americi zapitkuju koji miris koristi i gdje bi ga mogli nabaviti. Naručio je od Alberta još osam bočica parfema te ga zamolio i da stavi još jednu za brata Bobbya (Boba). Albert je upravo zbog toga svoju kreaciju nazvao Eight & Bob (Osam i Bob) i poslao mu parfeme”, otkriva Borut.
Kultura nanošenja parfema
Jeste li znali da Azijci imaju potpuno drukčiju kulturu nanošenja mirisa na kožu nego Europljani? Oni omiljene mirise i parfeme stavljaju samo na kosu pa su kod njih najprodavaniji upravo parfemski sprejevi za kosu. Za razliku od azijske egzotične kulture, u nas se parfemi nanose na različite dijelove tijela. “Miris je najbolje nanositi na dijelove tijela na kojima su žile kucavice najbliže površini. To su zapešća i područje oko vrata, a želimo li mirisati od glave do pete, onda parfem trebamo staviti i na unutrašnju stranu koljena. Zanimljivo je da je Napoleon običavao stavljati parfem iza koljena, tako da ga je miris zapljuskivao dok je jahao na konju i ulazio u bitke”, kaže Borut i otkriva postoji li razlika između biranja mirisa za dan i posao ili za noć i izlaske s prijateljima te treba li svaka žena u svojoj torbici imati skupi parfem.
“Ne pravim razlike između biranja parfema za dan i za noć. Ako i treba postojati neka razlika, onda se ona odnosi na trenutak – ako je noć namijenjena nekom romantičnom izlasku tijekom kojeg ćemo završiti u naručju voljene osobe, pretpostavljam da ćemo odabrati senzualan, puten i nadasve upečatljiv miris. Kad je riječ o kupnji, ne treba uvijek birati skupe parfeme. Mislim da svaka žena u svojoj kozmetičkoj torbici treba imati parfem koji odgovara njezinom tipu kože i njezinoj osobnosti”, savjetuje vlasnik niche parfumerija i dodaje kako bi za ljeto trebalo birati svježe i laganije parfeme koji se baziraju na agrumima ili svježem mošusu, a zimi prednost treba dati mirisima jačeg opojnog cvijeća, drvenastih nota, onima koji sadrže više začina…
Komentari