Feng shui načela u uredu

Od eliminiranja suvišnih stvari i bolje organizacije računala, do mirisa koji će poboljšati raspoloženje i potaknuti energiju – sve ovo može pomoći da privučete klijente i više novca, ali i da ostvarite bolje odnose s kolegama

Drevna kineska filozofija koja donosi mnoge blagodati, zove se ‘vjetar i voda’ ili ‘feng shui’. Sam njezin naziv odnosi se na način gibanja chi-energije, koja povezuje sve što postoji. Među ostalim načelima feng shuija, nalaze se yin i yang (pasivna i aktivna energija), pet elemenata (drvo, vatra, zemlja, metal, voda) i osam smjerova kompasa. Kineski carevi primjenjivali su principe feng shuija kako bi zaštitili svoj položaj. Prema feng shui teoriji, svemir oko nas organizirao je sve po određenom redu i poretku. Feng shui pomoći će vam uklopiti se u taj red, dok ćete se vi poduprijeti energijom za ostvarenje osobnih/poslovnih ciljeva. Feng shui vas usmjerava na organizaciju ureda i misli, povećava blagostanje, smanjuje stres, poboljšava zdravlje, smanjuje nesanicu, napetost, razdražljivost, poboljšava financije, privlači nove klijente, povećava radni elan, pomaže uspostavljanju skladnih odnosa s kolegama…. To je razlog zbog čega vodeće svjetske banke i kompanije koriste feng shui za uređenje svojih ureda. Za oblikovanje radnog okoliša prema načelima feng shuija bitan je slobodan protok chi-energije.

Kako to učiniti u 7 koraka?

1 Zidovi i prozori

Zidovi i prozori, kutovi kvadratne sobe trebaju se nečime ublažiti: komadom namještaja, sobnom biljkom i sl. Nije preporučljivo sjediti okrenut leđima vratima ili prozoru, već gledati prema vratima. Dok ste u uredu, ne smijete biti okrenuti leđima prema prozoru. Ne možete li izbjeći takav razmještaj, objesite komad reflektirajućeg materijala uokolo prozora i malo vjetrovno zvonce iznad. Stavite sliku planina iza svoje stolice.

2 Očistite prostor u uredu

Bacite sve pokvarene i neupotrebljive stvari, one koje niste koristili godinama i upitno je hoćete li ih ikada više koristiti. Kantu za smeće treba prazniti svaki dan, sve nepotrebne papire i stvari (kao i bilo što pokvareno ili slomljeno) treba pobacati, sva dokumentacija treba biti posložena i lako dostupna.

3 Osobno računalo

Kao desktop wallpaper stavite fotografiju opuštajućeg krajolika, koji predstavlja elemente vode, zraka, vatre i zemlje. Izbrišite sve nepotrebne e-mailove i sve ono što vam više ne treba. Morate li sačuvati važne podatke, te mailove organizirajte u posebne foldere (mape) i maknite ih iz inboxa. Takve foldere označite opisnim imenima ili imenima ljudi koji su vam ih poslali. Prazan i uredan inbox priziva nove prilike i nove kontakte – dok onaj prepuni sprječava da vas oni pronađu. Računalo postavite prema sjevernom ili zapadnom dijelu radne sobe ili ureda, kako biste na taj način povećali kreativnost. Ukoliko računalo koristite za stvaranje zarade, postavite ga jugoistočno. Također, što je više moguće sakrijte kablove u uredu

4 Zrak u uredu

Zrak u uredu preporučljivo je osvježiti aromama limuna i naranče za poboljšanje raspoloženja i koncentracije, lakše izdržavanje napora; dok će vas mirisi bergamota, lavande i melise opustiti.

5 Radni stol

Sjedite u najudaljenijem uglu ureda ili radne sobe jer ćete na taj način imati pregled nad svim aktivnostima, dakle bit ćete u poziciji ‘nadređenog’. Nemojte sjediti u istoj liniji s vratima, jer ste tako na udaru negativne energije. Radni stol zaobljenih linija smjestite na poziciji s koje možete vidjeti vrata, ali da niste direktno nasuprot njih ili odmah do njih; zid neka bude iza vas, kako bi vam osigurao zaštitu. Izbjegavajte ravne linije i oštre rubove, a područje ispred stola (i na stolu) nemojte pretrpati raznim uređajima, registratorima, uredskom opremom, jer će zaustaviti protok energije i stvoriti ozračje napetosti. Sve predmete koji se gomilaju na stolu (olovke, spajalice, papire i slično) uredno pospremite u dekorativne kutije, ladice, ormare. Stol treba biti postavljen tako da možete vidjeti ulaz u prostoriju, mora biti stabilan, a radna ploha ne smije biti prozirna.
S prednje strane stol treba imati barem djelomičan zaklon, a iza leđa čvrsto zaleđe, najbolje zid, te nikako nije dobro da se stol nalazi usred prostora. Treba biti uredan i na njemu bi se trebao nalaziti samo dnevni, najviše tjedni poslovni plan. Ako ste u poslu okruženi s mnogo papira ili dokumenata, organizirajte ih u mape, fascikle i sl. Ako na vašem stolu vlada gužva i nered, time blokirate mogućnosti i pristizanje novih informacija.

Komentari