Muškarci u Hrvatskoj puno se uspješnije brendiraju od žena! Naučite kako privući pozornost, kako lekcije o brendiranju primijeniti na sebe i što vi od toga dobivate
Zamislite da ulazite u dizalo i slučajno naletite na direktora odjela u kojem biste voljeli raditi te s njim započnete razgovor. Upita vas tko ste i koji posao obavljate, i vi ste dobili priliku da ga od prizemlja do devetog kata uvjerite u to da ste osoba kakvu treba u svom timu. Sada se zapitajte što biste mu rekli u tih nekoliko minuta. Izrecite to u sebi od početka do kraja. Ako se u mislima ispravljate i stalno vraćate na početak govora, jao vama!
No ovo nije trenutak za povlačanje i samopodcjenjivanje, nego samo alarm da hitno morate poraditi na osobnom brendiranju, načinu na koji ćete se predstavljati da biste postigli ciljeve. Da, to rijetkima spontano polazi od ruke, zato i jesu uspješni, no to danas svatko može naučiti. I vi. U čemu je kvaka, odakle početi, kako postaviti plan kojeg se treba držati te što nam sve može pomoći pri stvaranju osobnog brenda, otkrila nam je Krešimira Rendulić, komunikacijska stručnjakinja iz agencije Prorsus komunikacije.
“Osobnim brendiranjem pojedinci ističu svoje posebnosti kako bi se razlikovali od drugih i u javnosti o sebi izgradili željenu sliku koja će im omogućiti da ostvare svoje ciljeve”, kaže Rendulić. Nekad smo brendiranje vezali uz proizvode, danas sve više uz ljude. Na pitanje zašto je ono tako važno u novije vrijeme, odgovara: “Nakon školovanja svi izlazimo na tržište rada, a gotovo na svim tržištima vrijede ista pravila. Ako želimo dobiti dobar posao ili se sami zapošljavamo, trebamo naučiti kako svoje znanje i iskustvo što bolje prodati. Osobno brendiranje pritom je iznimno važno. Naime, ono što jesmo nije dovoljno za uspješnu prođu. Potreban je i dobar imidž, ono što je ambalaža za proizvod. Osim što ste stručnjak u određenom području, moraju vas pratiti kredibilitet i ugled, a to vam daje javnost.”
Prije svega, kaže, trebamo poznavati vlastite vrijednosti te si zacrtati misiju i viziju. Jedan od načina da prepoznamo vlastite vrijednosti, a posebice one koje će nas razlikovati od konkurencije, jest SWOT analiza. Njome procjenjujemo vlastitu snagu, slabosti, prilike i prijetnje. Vizijom definirimo ono što želimo postići, a misijom način na koji ćemo to ostvariti. Nove tehnologije su te putem kojih se može razvijati osobno brendiranje. Toga su dobro svjesni marketinški timovi i komunikacijski stručnjaci najvećih zvijezda današnjice, ali moć novih komunikacijskih alata sve jasnije prepoznaju i ‘obični’ ljudi – studenti, nezaposleni, oni koji traže novi posao i poslovni ljudi. Tu su nam danas na raspolaganju Facebook, Instagram, blogovi, LinkedIn, Twitter, YouTube, TV i radijska gostovanja, izjave za tisak, pisanje autorskih knjiga iz svih područja djelovanja. Za uspješno osobno brendiranje, napominje, nije dovoljan tsunami selfieja. Naime, danas nije teško doći do instant-slave, ali, ako želimo da nam karijera potraje, moramo stvoriti odgovarajuću strategiju – znati gdje ćemo se, s kakvim izgledom i kakvim porukama pojavljivati. Važno je znati i da se brend stvara na duge pruge. Time se moramo voditi i pri osobnom brendiranju. “Od sićušne iskrice medijske pozornosti mala je korist. Zato trebamo znati čemu težimo i kako to ostvariti. Taj je put spor i dug, ali na kraju je najisplativiji”, ističe Krešimira. Među osobama koje su svjetski poznate po vlastitom brendiranju su Donald Trump, Oprah Winfrey, Angelina Jolie, bračni par Beckham i papa Franjo. Što se tiče Hrvatske, ističe, to dobro rade Severina, Tarik Filipović, Daniela Trbović, Ivica Kostelić, Aleksandra Kolarić i Saša Cvetojević.
Osobno brendiranje potrebno je svakomu, no o ciljevima pojedinca ovisi u kolikoj će se mjeri tome posvetiti. Nekome će biti dovoljno da dobije dobar posao, a netko pak s vlastitim imenom želi izgraditi poslovno carstvo. “Nažalost, o važnosti osobnog brendiranja i o tome kako na njemu raditi u nas se još ne zna dovoljno”, kaže Rendulić i dodaje da svatko može na internetu naći pregršt korisnih savjeta. Svima onima koji se žele pozabaviti osobnim brendiranjem poručuje: “Nitko ne želi poslovati s korporacijom, nego s konkretnom osobom. Zbog toga čak i najmoćnije svjetske korporacije pomno biraju tko će ih predstavljati. Iz toga možemo puno naučiti. Na svoju stručnost trebamo znati nasloniti svoje osobne kvalitete – marljivost, kreativnost, komunikativnost, otvorenost prema tuđim idejama… ako se predstavljamo potencijalnom poslodavcu, upravo će te stvari činiti razliku. Životopis već ima crno na bijelo”, kaže naša sugovornica.
Ako pak kao menadžer pokušavamo sklopiti novi posao, kaže, potencijalni klijent ne očekuje slatkorječivost. Očekuje da na temelju svojeg stručnog znanja i iskustva date realna obećanja. A na pitanje tko se uspješnije brendira, muškarci ili žene, spremno odgovara: “Muškarci se u Hrvatskoj puno uspješnije brendiraju nego žene i samouvjerenije koračaju i prema vodećim poslovnim pozicijama i prema svjetlima reflektora. Ovo potonje potrebno je za kvalitetnu izgradnju osobnog brenda, a žene svoje prilike za nastup u medijima nerijetko prepuštaju muškim kolegama. Žene se temeljitije pripremaju za te nastupe i ako nisu potpuno sigurne
da suvereno vladaju temom, neće lako stati pred kameru ili mikrofon. Drago mi je da se i te stvari polako mijenjaju. Većina žena vještije su u komunikaciji od muškaraca, a budući da su, pokazuju istraživanja, i spremnije na učenje, sve one koje žele lako svladavaju vještine javnog nastupa.”
Tekst: Gordana Arh
Foto: Profimedia
Komentari