Zašto je izgled ključan za uspjeh u svim sferama života?

Vaš izgled i govor tijela pri prvom pogledu prenosi 55 posto poruke koju nekome želite prenijeti. Iako se čini površno, činjenica je da je izgled ključan za uspjeh u svim sferama života. No uz pomoć stručnjaka za osobni imidž, tj. pravilnim usklađivanjem boja i oblika odjeće te make upa s vašom osobnošću - svatko može zablistati - u svakom trenutku!

Lijepi i dotjerani ljudi su sretniji, imaju bolje plaćene poslove, uspješniji su u svim sferama života… Brojna su istraživanja koja dokazuju ove tvrdnje, pa čak i to da je izgled jednako bitan za uspješnu karijeru kao i vaše obrazovanje. Iako će se mnogi pobuniti kako su to površne i ne-fer činjenice, one svoju potvrdu imaju u našoj svakodnevici (i privatnoj i poslovnoj!).

Tako je istraživanje na Sveučilištu Leuphan u Lüneburgu, u kojem je sudjelovalo 3000 ljudi pokazalo da atraktivnija osoba ima veće šanse za uspješniju karijeru. Dok se tradicionalno vjeruje kako to vrijedi za žene, nova studija je otkrila kako je izgled i za muškarce bitniji nego ikad. Voditelj istraživanja, prof. Christian Pfeifer objašnjava kako mnogi poslodavci nisu ni svjesni da procjenjuju zaposlenike po njihovu izgledu i tako odlučuju hoće li nekoga unaprijediti ili mu povećati plaću. Također, ljudi koji lijepo izgledaju obično su puni samopouzdanja, što može doprinijeti njihovoj efektivnosti jer su sigurni da znaju što rade. Osobni izgled (ni)je vaša osobna stvar! Uostalom, vaš fizički izgled je vaša svojevrsna vizit karta. Posebno ako tražite novi posao. Albert Mehrabian, poznati sociolingvist, u jednom je istraživanju, primjerice, ukazao kako u susretu licem u lice, 55% poruke koju želite nekome prenijeti prenosi upravo vaš izgled i govor tijela. Sugovornik će, a posebno to vrijedi kod intervjua za novi posao, promatrati kako ste obučeni, vaš izraz lica, kosu, ruke, govor tijela, ali i ukupno ponašanje. No ako vas priroda nije podarila izvanserijskom ljepotom i manekenskim proporcijama, to ne znaci da ne možete izgledati lijepo, dotjerano i atraktivno – u svakom trenutku. Mnogi se stilisti slažu kako je svaki čovjek lijep na svoj način – no i da uz malo stručne pomoći može zablistati i pokazati svoje skrivene potencijale. Jer iako se možemo složiti da je vaš osobni izgled – vaša osobna stvar, u korporativnom svijetu (ali i u privatnom) on puno govori o vama. U poslovnom svijetu upravo poslodavci žele da svi njegovi zaposlenici prezentiraju tvrku na najbolji način, pa su stoga vaš opći izgled i ponašanje iznimno važni za stvaranje općeg dojma o tvrki. U privatnom životu svakako ćete nekoga prije privući ako izgledate dotjerano i njegovano, a to znači i lijepo. Kako to postići otkrit će vam sugovornice, imidž konzultantice koje su ‘apsolvirale’ sve tajne lijepog izgleda te kako svatko od nas može zablistati i biti u top izdanju – u svakom trenutku!

ODJEĆA OTKRIVA KAKO VIDIMO SEBE

Od mode jedino je zavodljivija odjeća koja dobro stoji. Odjeća nudi mogućnost ponovnog stvaranja sebe svaki put kad je obučemo, a dobar odabir štiti nas u onim očajnim danima (ponedjeljak) i ‘brani’ kroz poslovne sastanke, ali i omogućuje da ponosno ušetamo, primjerice, na afterwork party. Izbor odjeće jedan je od najkreativnijih oblika samoizražavanja jer – boje i oblici odjeće koju nosimo otkrivaju drugima kako mi sebe vidimo!’, objašnjava nam Andreja Horvatić, imidž konzultantica educirana u Milanu.

Što je imidž konzalting?

Andreja je radeći u medijima zadnjih 20 godina na najbolji način spoznala koliko je imidž važan za uspjeh, a s obzirom na ljubav prema modi koju gaji još od malih nogu, odlučila se posvetiti imidž konzaltingu, a završila je i edukacije za profesionalnog ‘personal shoppera’ na akademiji Fashionuptodate u Milanu. ‘Moja ljubav prema odijevanju vjerujem datira od prve krpice za bebu, do onih
‘oblačenja’ lutkica od papira i mislim da je upravo to ‘papirnato’odijevanje jedan od najboljih način spoznaje različitosti boja i oblika, što je temelj imidž konzaltinga kao međunarodno priznate metode koja je zaista fascinantna’, kaže naša sugovornica. Njezina je ‘zadaća’ da klijentu/ ići točno odredi prijateljsku paletu boja, koja zapravo igra jednu od ključnih uloga pri odabiru apsolutno sve odjeće, ali i pri odabiru boje za kosu, make upa… ‘Imidž konzultantica ujedno zna, uz sva potrebna obrazloženja, sugerirati koju vrstu odjeće birati, od vrste tkanine, do oblika, kroja, dužine, veličine uzorka, mjesta na koje staviti asesoar i kakav. Kada prvi put vidim neku osobu, u pravilu treba odrediti koji je tip, primjerice svijetli topli ili svijetli hladni, odnosno topli tamni ili hladni plavi tip. Kako je nespretno koristiti odrednicu osoba (da netko ne ispadne hladna osoba, op. a.), obično koristimo termin ‘tip’. Potom slijedi detaljna detekcija osobnih prijateljskih boja i konačno – matematika ili geometrija – igra oblika i tkanina, pa i modnih dodataka.

Igre geometrije

Na pitanje koje su osnovne zakonitosti ‘igre geometrije’, Andreja nam otkriva: ‘Ovdje se govori o poznatim oblicima tijela, za koje se često koriste termini jabuka, kruška ili slično, no imidž konzalting koristi ipak nešto drugačiju terminologiju, s dosta tzv. podtipova. No u osnovoj podjeli su ovalni i kvadratni oblik tijela. Ovalni tip jest onaj sa više zaobljenih dijelova tijela, dakle obli bokovi, širi od ramena koja su obično zaobljena i spuštena i oble noge, vrlo često i okrugle glave. Onaj kvadratni, pak, karakteriziraju duge (obično) vitke noge, ravni bokovi, time i nenaglašen struk, ravna uspravna ramena, široka kao bokovi ili čak i šira od njih’. Zapravo, osnova imidž konzaltinga je uskladiti boje i oblike, odnosno prilagoditi odjeću i bojom i oblicima tijelu koje je ‘nosi’. Zvuči vrlo široko i nejasno, ali Andreja to slikovito predočava na sljedećem primjeru. ‘Kad tijelo nema obline, tada haljina koja je krojena za obline neće na njemu stajati lijepo i skladno, kao naravno na tijelu s oblinama. Vrijedi i obratno. No to su već finese, dok općenito vrijedi: niska sitna osoba u prevelikoj odjeći izgleda još niža i sitnija, ili: pogrešna duljina suknje nekome može naoko smanjiti ili sniziti visinu, odnosno ‘skratiti’ noge. Ili, a to je vrlo često, nešto punija osoba nosi preusku odjeću pa se doima još punijom. Takav primjer je najvidljiviji kad kupite premali grudnjak – prsa vam izgledaju punija, zar ne? Otvor oko vrata meni osobno je jedan od najdražih načina kako vizualno u gornjem dijelu tijela u trenutku izgubiti do nekoliko centimetara u promjeru!’

Uloga blokova boja

Naša nam sugogovornica otkriva kako postoji puno trikova i mogućnosti, a uspjeh je zagarantiran. Iako se laicima može učiniti nebitno, modni znalci poput imidž konzultanata vode brigu o svakoj sitnici – jer može napraviti razliku. Tako je dobro znati čak i to gdje pozicionirati remen i kakvog oblika, koju torbu odabrati za svaki oblik tijela, ili kakav je uzorak na odjeći, duljina i širina, kroj odjeće…
Naravno, ključnu ulogu imaju i blokovi boja koji na kritičnim mjestima čine veliku štetu, a pravilno pozicionirani jamče uspjeh! Tako se, primjerice, ‘krupni’ uzorak ne nosi na dijelu tijela koji je ‘problematična zona’, ali je poželjan tamo gdje smo tanašni; cipele u boji kože svaku će nogu produžiti, baš kao i hlače na crtu..!

Svaka ‘mana’ ima rješenje!

Za svaku fizičku nesavršenost postoji rješenje, trik ili optička varka. Boja je obično presudna. Uopćeno je mišljenje da svijetle boje šire, povećavaju i debljaju. No i odabir kože (haljina ili suknja) ima isti ishod kao i odabir svijetih boja. Ipak, puno toga ovisi o kroju. Ako ste niže građe i puniji, izbjegavate blokove boja koji su ove godine jako moderni, ali svakako pokušajte s jednobojnim odijevanjem od glave do pete u jednoj boji, no ne nužno i u istom tonu. Primjerice, kombinirajte tamno plave hlače, plavu košulju i plavi sako boje što sličnije boji hlača, suknje ili haljine, ali ne iste – djelovat ćete viši i uži. Ako vas muče široki bokovi, tada ‘podfrknite’ rukave jer će na taj način horizontala na bokovima (kad su ruke spuštene) biti kraća, a vi naoko uži. Kad je velika razlika u širini ramena i bokova, tamo gdje ima ‘puno’ (na bokovima ili u širini ramena) zamijenite mjesta, tj. gdje je šire upotrijebite tamniju boju (dugački kardigan ili dugi šal) koji će dvije vertikale ‘razbiti’ na 3 cjeline – a ishod je uvijek uža figura!

Komentari