Krenuli smo s internet kupovinom, a danas je virtualni svijet prava riznica kreativaca koji putem društvenih mreža i vlastitih profila vode vrlo zanimljive i inspirativne živote, ali i poslove. Virtualni svijet više nije samo svijet zabave, komunikacije i upoznavanja ljudi, tamo se mogu otvoriti vrata uspješne karijere
Iako je Facebook trenutačno najpopularnija društvena mreža, tinejdžeri najviše ‘grizu’ na YouTube i Instagram, a u porastu je i Snapchat (koji ima najmlađu korisničku publiku), iz čega bi se dalo zaključiti kako je budućnost u tim društvenim mrežama. Dok je nekada taj oblik virtualne stvarnosti služio prvenstveno za zabavu, komunikaciju i upoznavanje ljudi, trendovi se mijenjaju pa tako, zavirite li u online svijet, vrlo ćete brzo shvatiti da je tamo prava riznica kreativaca kojima ovaj svijet može otvoriti vrata uspješne karijere.
Neka nova zanimanja
Sve prednosti društvenih mreža prepoznale su dakako i velike tvrtke koje točno znaju kome se obraćaju, ali i na koji način, jer biti privlačan i ‘zaslužiti’ ‘like’ ili ‘share’ nije nimalo jednostavno kako bi neupućen korisnik na prvu mogao pretpostaviti. U tu svrhu koriste se različiti alati, suptilni načini prezentacije, kreativa koja ‘pogađa’… Kako su u virtualnom svijetu najaktivniji ipak oni mladi, činjenica je da svi oni koji žive od prodaje svojeg proizvoda i usluge ipak najviše osluškuju njihove potrebe. Naime, riječ je o generacijama koje su se praktički rodile s pametnim telefonom u ruci i život na društvenim mrežama prihvaćaju kao sastavni dio svog življenja.
Neka istraživanja idu toliko daleko da tvrde kako će buduće generacije imati vrlo slabo razvijene vještine govora, jer većinu toga neće ni dogovarati usmenim putem. Nadalje, u porastu će navodno biti i bolesti poput demencije jer više ništa nećemo pamtiti s obzirom da će sve biti pohranjeno i zapisano negdje u našim pametnim uređajima. Bilo kako bilo, društveni kanali komuniciranja i općenito život u virtualnom svijetu naša je stvarnost kojoj se, želimo li uspjeti, moramo prilagođavati.
I dok se u javnosti često mogu čuti negativne posljedice pretjeranog korištenja interneta – od ovisnosti do otuđenosti (što također treba uvažiti) – činjenica je da virtualna stvarnost donosi i čitav niz prednosti. Danas kad mnoge europske zemlje vode bitku s rastućim brojem nezaposlenih (a posebno zabrinjava nezaposlenost mladih, koji bi trebali biti najproduktivniji), društvene mreže, internet stranice, blogovi i slično stvorili su i neka nova zanimanja. Svaka malo ozbiljnija tvrtka koja vodi računa o svojem imidžu ima svoj web site i profil na nekoliko društvenih mreža. Specijalist za društvene mreže ili community manager jedno je relativno novo zanimanje. ‘Proguglate’ li malo po stranicama različitih učilišta, lako ćete naći poduži popis vještina za koje će vas osposobiti ako se odlučite školovati za ovo sada već vrlo traženo zanimanje. A kako izraditi marketing plan na društvenim mrežama, izabrati objave koje će doprijeti do najvećeg broja korisnika, kako koristiti društvene mreže za poboljšanje poslovanja, kako uopće prezentirati neki proizvod ili uslugu da bi oni bili zanimljivi korisnicima društvenih mreža… o svemu tome ovisi konačni poslovni rezultat neke tvrtke. U konačnici, čak i ako je riječ o malom poduzetniku koji tek kreće u svoju poslovnu avanturu, poznavanje ovih vještina može biti od presudnog značenja za uspjeh. Ni najbolja ideja ne vrijedi ništa ako nitko za nju ne zna. Isto tako, dobra prezentacija zlata vrijedi. U moru proizvoda i informacija na tržištu, krajnji korisnik će odabrati onaj koji ih je najviše privukao upravo načinom prezentacije. U svjetlu tih novih trendova, nastalo je još jedno novo zanimanje. Ljudi koji na svojim društvenim profilima imaju popriličan broj ‘followera’ (sljedbenici se broje u tisućama) postali su ‘tražena roba’ na tržištu, jer mnogi žele svoj proizvod ili uslugu vezati baš za njihovo ime. Naravno, zbog sve one silne vojske obožavatelja koja ih prati i koju su nečim trebali zaslužiti.
Što najčešće pregledavamo?
No ne mora sve u virtualnom svijetu biti baš toliko ‘ozbiljno’. Ne vrti se sve oko novca i zarade, ma što neki mislili o tome. Internet je i platforma za sve one kreativce, zanesenjake, ljude pune života, estete… koji vole zabilježiti trenutak, izraziti se na neki način koji je možda i drugačiji od njih samih u stvarnom svijetu, koji su željni upoznavati nove ljude, nove ljubavi… Blogovi su postali dnevnici modernih generacija: dok smo prije sve zapisivali u svoje bilježnice i spomenare, danas smo otišli korak dalje i sve to činimo na malo sofisticiraniji način. Zahvaljujući pametnim telefonima, internet sadržaj dostupniji je neko ikada prije. Sve više surfamo baš na telefonima, a ne na računalima, pa su nam sadržaji još dostupniji – dok pijemo kavu u omiljenom kafiću, čekamo autobus ili se izležavamo na plaži. A što najviše gledamo?
Pregledavanje društvenih mreža i portala, slušanje glazbe, pregledavanje video uradaka najčešće su aktivnosti putem pametnih telefona. Kod žena je u porastu i zanimanje za različite ‘beauty’ i ‘fitness’ aplikacije, dok muškarci rado koriste putnu navigaciju i, čak više od žena, aplikacije za vježbanje i dobru formu.
Komentari