Svjetska organizacija za zdravlje životinja inicirala je kampanju upečatljiva slogana kojom se promovira odgovorna briga za kućne ljubimce
Kampanjom ‘Svojem psu možete reći sve… osim zbogom’ Svjetska organizacija za zdravlje životinja poziva sve vlasnike na odgovornu brigu za pse, uključujući obvezu mikročipiranja i cijepljenja, nenapuštanja ljubimaca i trajnu brigu o njima! Ova edukativna kampanja, čiji je cilj razvijanje svijesti javnosti, namijenjena je široj populaciji, osobito mladima, a provodi se do kraja 2016. godine u svim zemljama jugoistočne Europe.
Obavezno mikročipiranje
Osim tiskanja edukativnih letaka, u Hrvatskoj je i Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane Ministarstva poljoprivrede koja provodi kampanju tiskala i plakate te je osmišljen jednostavan upitnik za građane koji imaju psa ili ga planiraju nabaviti. Odgovornost u odluci da se udomi pas i u brizi za njegove potrebe, obavezno mikročipiranje, kastracija kao jednostavan način sprječavanja nekontroliranog razmnožavanja pasa i rasta populacije pasa, cijepljenje, redovita veterinarska skrb i nenapuštanje – glavne su teme kampanje koja poziva svakoga tko ima psa da bude njegov junak kroz brigu koju mu iskazuje.
Promotivni materijali koji su osmišljeni s namjerom da pomognu svakome tko ima psa u pronalaženju odgovora kako udovoljiti potrebama psa, uz istodobno uvažavanje potreba ljudi i drugih životinja u njegovu okruženju, distribuirat će se po školama, veterinarskim organizacijama i skloništima za životinje.
Potreba stalna edukacija
Unatoč visokim kaznama za napuštanje životinja, zbog neodgovornosti vlasnika pasa broj napuštenih pasa stalno raste, a skloništa su pretrpana. Dio lokalnih zajednica ima teškoća u ispunjavanju zakonom propisanih obveza o razvijanju svijesti javnosti (osobito mladih) o zaštiti životinja, a o dodatnim mjerama koje bi potakle na odgovornu brigu o psu gotovo da se i ne može govoriti – npr. osnivanje info-centara te provođenje programa kastracije, kao i edukacije građana o zaštiti životinja. Rezultat takvog nerazumijevanja problematike i zanemarivanja ozbiljnosti situacije stalno je povećanje broja pasa i mačaka koji, umjesto da budu članovi obitelji, završavaju na ulici i u ‘skloništima’ s rokom za ubijanje od 60 dana, što je nedopustivo. Stoga je udruga Prijatelji životinja podržala kampanju jer ona pomaže građanima koji imaju psa da razumiju svoje obveze te omoguće psu brigu i pažnju tijekom cijelog njegova života.
Podaci o kampanji, osim na web stranicama Ministarstva poljoprivrede, mogu se naći i na poveznici Svjetske organizacije za zdravlje životinja (OIE).
Komentari