I za čišćenje je, kao i za štošta drugo, važno je imati dobar plan rada. Najvažnije je pravilo početi malim koracima. Primjerice, prvo bacite sve nepotrebne papire koji vam zagušuju ladice. Kad svladate taj mali korak, to će vam dati samopouzdanje da se uhvatite u koštac s ‘krupnim zalogajima’. U ovom malom vodiču za čišćenje doma trebate svladati 5 koraka
KORAK 1: Stavite na papir sve što trebate napraviti; zapišite čak i nazive prostorija koje trebate očistiti, kao i sve što u njima trebate napraviti. Posebno obratite pozornost na ono što vas najviše živcira, što vam je najveći trn u oku – to posebno razradite. Također, obratite pozornost i na ono što ne radite često, a trebali biste, primjerice promijeniti ili očistiti filtar na klima-uređaju ili kuhinjskoj napi.
KORAK 2: Vrlo je važno otkriti što ili tko najviše pridonosi neredu u vašem domu. Zašto su cipele razbacane po hodniku? Jesu li vaši ukućani nemarni ili vam je ormarić za cipele doista premalen? Ako ne definirate stvarni razlog nereda i ne pokušate ga ispraviti, problem će se opet vrlo brzo ponoviti i imat ćete dojam da je sav vaš trud oko čišćenja bio uzaludan. I to će vam stvarati frustraciju. Opet ćete biti na početku problema.
KORAK 3: Kako riješiti problem? Trebate li poseban alat za to? Zahtijeva li to, primjerice, kupnju novog ormarića za cipele ili je dovoljno samo riješiti se suvišnih cipela? Podaci kažu kako je čak 98 posto različitih papira, novina i letaka u našem domu nepotrebno. No za to su, ako ne živite sami, odgovorni i drugi ukućani. Neka svatko organizira svoje papire i baci što mu ne treba. Također, ako vam hrpa kaputa i jakni visi na vješalici u hodniku, ‘revizija’ će vjerojatno pokazati da barem neke od njih niste dugo odjenuli i da im tu nije mjesto. Ili vam možda stvarno treba dodatna vješalica?
KORAK 4: Napravite listu ‘alata’ koji su vam potrebni kako biste realizirali korak 3. Osim stvari koje su vam potrebne za čišćenje, možete odrediti nova pravila kojih će se trebati pridržavati svi ukućani. Primjerice, svaku stvar potrebno je vratiti na mjesto odakle ste je uzeli. Iznenadit ćete se koliko ovo naizgled jednostavno pravilo može biti učinkovito. Ako ste svjesni da ćete imati puno posla, ne očekujte da ćete sve riješiti u istom danu: uzmite više vremena i rješavate jedan po jedan problem, odnosno sređujte jednu po jednu sobu.
KORAK 5: Nabavite tri kutije ili vreće u koje ćete spremati stvari. Jedna neka bude za smeće, druga za stvari koje su još dobre, ali vam ne trebaju, a u treću kutiju pohranite ono što vam dulje vrijeme neće trebati, kao što su debele jakne i popluni u proljeće. Svakako ih ne zaboravite prije skladištenja oprati, jer masnoće koje izlučuje naše tijelo pogoduju razvoju grinja. One stvari koje vam više ne trebaju, a ne želite ih baciti, jer ste možda emocionalno vezani za njih, pohranite u ‘kutiju uspomena’. Razmislite o tome čini li vas neki predmet boljom, veselijom, potpunijom osobom, kad ste ga zadnji put koristili… Odgovori na ta pitanja bit će vam pokazatelj trebate li nešto baciti ili ne.
Tekst: Danijela Petrov/Lisa
Foto: Profimedia
Komentari