Svaki treći rak je rak kože… uključite se u kampanju Skinchecker

Broj novooboljelih u Europi raste između 5-7% godišnje, no ranim otkrivanjem mogućnosti za izlječenje su veće

U okviru međunarodne kampanje osvješćivanja javnosti o prevenciji raka kože pod nazivom SKINCHECKER, La Roche- Posay poziva sve građane da zauzmu aktivnu ulogu u prevenciji raka kože i pregledaju svoje madeže i madeže svojih najmilijih. La Roche-Posay, pionir na području zaštite od sunca i partner dermatologa diljem svijeta više od 30 godina, predan je osvješćivanju ljudi o važnosti zaštite od sunca i sprečavanja raka kože. Skinchecker je inovativna kampanja čiji je cilj pravovremeno otkrivanje melanoma novim i suvremenim pristupom: potiče proaktivnu ulogu u procesu samopregledavanja madeža na koži na način da svaki pojedinac dobro pregleda svoje madeže i madeže svojih najmilijih te da se savjetuje s dermatologom ukoliko primijeti sumnjive znakove.

skin_checker-HR

Svaki treći rak je rak kože. Svake se godine u svijetu dijagnosticira 2 do 3 milijuna nemelanomskih karcinoma kože i 132.000 melanoma. Broj novooboljelih u Europi raste između 5-7% godišnje, no ranim otkrivanjem mogućnosti za izlječenje su veće. Naime, moguće je izliječiti čak 90% slučajeva pravovremeno otkrivenih rakova kože. Iako postoji jasna povezanost između poznavanja rizika i preventivnih mjera – što smo više informirani, to se bolje možemo zaštititi od štetnog djelovanja sunčevih zraka – preventivne su navike u sprečavanju učinaka sunca još uvijek nezadovoljavajuće što dokazuje porast novih slučajeva melanoma. Samo trećina ljudi u svijetu pregledava svoje madeže barem jednom godišnje i više od polovice njih nije nikada uputilo svoje najbliže na pregled. Posebno je zabrinjavajuća činjenica da ljudi ne posjećuju dermatologa kako bi provjerili rane znakove raka kože često vidljive golim okom.

La Roche-Posay, vodeća dermokozmetička robna marka koju preporučuje 25.000 dermatologa diljem svijeta, predstavlja novu međunarodnu kampanju osvješćivanja Skinchecker čija je svrha podučavanje opće javnosti o njezinoj aktivnoj ulozi u ranom otkrivanju raka kože. Ključnu poruku Skinchecker kampanje i inicijative #SaveYourSkin predstavljaju tri savjeta koja mogu zaštititi Vašu kožu: redovito pregledavanje madeža na koži, redovita i učinkovita zaštita od sunca pomoću krema sa zaštitnim faktorima i savjeti za sigurnu izloženost suncu.

Rak kože jedina je vrsta raka vidljiva golim okom. Ako ga dovoljno rano otkrijemo, 90% slučajeva melanoma moguće je učinkovito izliječiti. Kao dugogodišnji partner dermatologa, dermatoloških istraživača i svake osobe s osjetljivom kožom, La Roche-Posay nastavlja kampanju kojom danas želi uključiti u pregledavanje kožnih madeža čim više ljudi – ne individualno, već zajedničkim snagama. Cilj kampanje jest poticanje širenja i dijeljena jasne i jednostavne poruke: Ako brineš za svoje najmilije, pregledaj njihove madeže.

Jednostavno poput ABCDE

Isticanjem jednostavne skraćenice ABCDE koju su sastavili i koju podržavaju dermatolozi cijelog svijeta internetska platforma Skinchecker predstavlja metodu pet koraka koja omogućuje brzo prepoznavanje mogućih melanoma uz poticanje što redovitijeg odlaska dermatologu.

A – ASIMETRIJA (asimetry)
B – RUBOVI (border)
C- BOJA (colour)
D – PROMJER (diameter)
E – RAZVOJ (evolution)

Kampanja Skinchecker koncipirana je na način da bude čim jednostavnija za korisnike: dovoljan je jedan klik na platformi Skinchecker za informiranje o metodi ABCDE i jedan klik za poziv prijateljima i najmilijima da se i oni uključe u borbu protiv raka kože te postanu Skincheckeri.

Borba protiv melanoma

U Hrvatskoj, La Roche – Posay je partner u provođenju projekta Euromelanoma dan Hrvatska 2016. koji se provodi već niz godina u organizaciji Hrvatskog dermatovenerološkog društva, Hrvatskog liječničkog zbora i Referentnog centra za melanom Ministarstva zdravlja, a u njemu sudjeluju brojni dermatolozi u cijeloj Republici Hrvatskoj. Projekt je pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja RH i Ministarstva zaštite okoliša i prirode RH, te Europske akademije za dermatologiju i venerologiju – Euromelanoma organizacije, te je podržan i od strane Hrvatskog farmaceutskog društva. Ovogodišnja akcija organizirana je u suradnji sa Hrvatskim olimpijskim odborom, a ciljna skupina ovogodišnjeg projekta su upravo sportaši. Euromelanoma dan 2016. kampanja usredotočena je na primarnu prevenciju, tj. zaštitu od negativnog utjecaja UV zračenja. Zaštita od UV zračenja nije potrebna samo ljeti kad smo na plaži, nego i tijekom svakodnevnih aktivnosti vezanih uz rekreaciju, posao na otvorenom ili sport. Zbog česte izloženosti sportaša UV zrakama, a uz predstojeće Olimpijske igre u Rio de Janeiru, preventivni pregledi kože u dermatološkim ordinacijama i klinikama diljem Hrvatske rezervirani su za sportaše, kako olimpijce, tako i sve druge sportaše u sustavu sportskih saveza. Pregledi će se obavljati tijekom mjeseca svibnja u više termina koji su prilagođeni brojnim obavezama sportaša.

La Roche- Posay u sklopu Skinchecker kampanje održat će predavanja sportašima o zaštiti od sunca tijekom svibnja i lipnja diljem Hrvatske te savjetovati mlade kako sigurno boraviti na suncu, kao i ABCDE metodu- jedinstvenu metodu priznatu u dermatologiji koja pomaže u prepoznavanju sumnjivih madeža golim okom.

Komentari