Koliko je internet promijenio način poslovanja?

Broj korisnika interneta u Hrvatskoj prije tri godine je prešao 3 milijuna, a broj korisnika interneta u svijetu odavno je veći od 2 milijarde! Taj enormni potencijal može postati ‘baza’ vaših potencijalnih kupaca – ako znate pravila i alate digitalnog oglašavanja!

Parafrazirajući frazu: ‘Što nije na Facebooku, nije se ni dogodilo’, u poslovnom svijetu internet je odavno postao najmoćniji alat oglašavanja, a u konačnici i (vašeg) uspjeha!

S obzirom na činjenicu da u svijetu danas postoji više od 275 milijuna registriranih domena (web stranica), a procjenjuje se da se svake godine registrira 25 do 30 milijuna novih, s jedne strane se čini gotovo nemoguće uspjeti u tako golemoj konkurenciji, no s druge strane (ako uspješno ovladate svim vještinama upravljanja internetskim kanalima i mrežama) – vi ste potencijalni pobjednik!

Kupac vas traži

Internet nije promijenio samo naš privatni život, nego i način poslovanja. I dok je nekada vrijedilo pravilo da vlasnici tvrtki na sve načine traže kupce, danas je situacija sasvim obrnuta – kupac traži vas, a ako ste uočljivi, kreativni, drugačiji – pronaći će vas!

U marketinškim krugovima često se današnja generacija naziva i ‘selfie’ generacijom, čiji pripadnici smatraju da se svijet vrti oko njih, žele da ih brendovi slušaju i prilagode se njihovim potrebama. Zato je internet savršen marketinški alat koji mnogim tvrtkama, a posebno malim poduzetnicima i obrtnicima nudi priliku da se promoviraju širokim masama uz minimalne troškove i u konačnici, da uspješno posluju. Primjerice, ako se bavite izradom i prodajom nakita, mladi ste dizajner tek na početku, izrađujete slike i sl., upravo putem Facebooka i drugih popularnih mreža uz relativno mala ulaganja možete doći do ciljne publike. Mogućnost da na jednom mjestu pokažete milijunskom auditoriju tko ste, što nudite i zašto ste baš vi najbolje rješenje za njih, a sve to uz minimalne troškove, stavlja internet i digitalno oglašavanje na vrh liste vašeg poslovanja. Jer ako vas nema na internetu (ili ga loše koristite za svoje poslovanje), minimalne su šanse da ćete uspjeti!

Najpopularniji oblici kvalitetnog sadržaja

BLOG

Blog je vrsta kraćeg zapisa (priče) koja se piše kontinuirano, poput dnevnika. Prema Hubspotu, tvrtke koje pišu blog ostvaruju 55 posto više posjeta na svojoj web stranici, te pretvaraju 70 posto svojih posjetitelja u kupce. Takav način komunikacije vašim potencijalnim i postojećim kupcima daje do znanja da pričaju s pravom osobom. Osobni pristup i dojam da vas zanimaju ideje, mišljenja i povratne informacije o vašem proizvodu, daju vašem brendu onaj jedan stupanj više koji stručnjaci nazivaju ‘Faktor X’. Upravo je to ono što često presudi pri kupnji nekog proizvoda.

SLIKE, INFOGRAFIKE, VIDEO…

Ponekad riječi nisu dovoljne. Prosječan kupac/čitatelj na svaki viđeni sadržaj potroši od 13 do 15 sekundi, a to je idealno da mu vaša slika, infografika ili video zaplijene pažnju. Takvim vizualnim načinom prikazivanja podataka možete reći jako puno, a da ne pišete preduge i zamorne tekstove koje vaša publika nema vremena čitati, posebno ako su ciljana publika zaposleni. Osim što je odličan način za sažeti jako puno podataka i učiniti ih zanimljivijima, ovo je odličan način za predstavljanje novih stvari i projekata jer animacije, slike i video snimke lakše privlače pažnju.

E-KNJIGA

Kad želite prikazati neki poseban slučaj u kojem ste napravili jako dobre rezultate ili želite prezentirati puno sadržaja, e-knjiga je pravi odabir. Iako se naziva knjigom, piše se u formi nalik na priručnik jer se čita na ekranu te je lako skrenuti pozornost na neki drugi sadržaj. Ovo je idealna forma za neki case study u kojem možete pokazati svoju uspješnost. Kada je napišete, pobrinite se da bude lako dostupna vašim korisnicima, a to ćete učiniti ako je postavite na svoju web stranicu te je promovirate na ostalim komunikacijskim kanalima, poput društvenih mreža.

NEWSLETTER

Vaši kupci, odnosno klijenti vole se osjećati posebno i zbrinuto, pa zašto im to ne biste i pružili? Svakih tjedan do dva pošaljite im izvješće putem elektroničke pošte koje sadrži relevantne vijesti iz vašeg poduzeća i industrije. Imate novog zaposlenika ili promotivnu akciju? Javite svojim klijentima! Newsletter je odličan način za održavanje dobrog kontakta, ali i informiranja klijenta što se novog događa kod vas.

Nove strategije privlačenja kupaca

Umjesto bombardiranja pozivima, TV oglasima, plakatima i poštom sve je veći broj ljudi koji sve informacije koje im trebaju (i privatno i poslovno) traže na internetu. A njegove prednosti, u odnosu na zastarjele načine marketinga, pokazale su se najkorisnijima upravo za mala do srednja poduzeća koja na marketing ne mogu trošiti mnogo novca ni ostalih resursa kao velike kompanije. Ako znamo da je broj korisnika interneta u Hrvatskoj još 2013. godine prešao brojku od 3 milijuna, a broj korisnika interneta u svijetu odavno je prevalio brojku od 2 milijarde, zamislite samo kakva je to prilika da privučete nove klijente, bez obzira na to kakvom se vrstom posla bavite. Istraživanja su pokazala da čak 61 posto ljudi traži podatke o uslugama ili proizvodu na internetu kad nešto kupuje, pa zašto i vi ne biste bili dio te ponude? Zato je vaša web stranica glavni adut na kojem vaši klijenti mogu dobiti sve informacije, 24 sata dnevno i s bilo kojeg mjesta na svijetu. Ona je vaš internet katalog, ali i korisnička služba, a njezin kvalitetan sadržaj donosi vam dobru promociju i kredibilitet, a time i više prodaje! Jer jedan zadovoljan klijent jamči vam dobru preporuku i rast broja potencijalnih kupaca.
No biti poseban i različit u moru web stranica nije lako. Zato su tu svojevrsni alati koji će vam pomoći: blogovi, prijenosi, edukativni materijali, infografike, videozapisi..

Domena i web stranica

‘Za poduzetnika je web stranica istodobno i marketinški alat i posjetnica i katalog usluga i proizvoda, ali i mjesto kontakata s potencijalnim klijentima. Kako bi se web stranica mogla objaviti na internetu, najprije je potrebno registrirati web adresu do koje se dolazi zakupom domene. U Hrvatskoj je moguće zakupiti domene (pravo na njih se obično kupuje na određeni rok – najčešće godinu dana – i nakon isteka tog roka zakup se mora obnoviti) koje imaju nastavak .hr i .com, a od ulaska u EU hrvatski korisnici mogu registrirati i .eu domene.

U svijetu danas postoji više od 275 milijuna registriranih domena, a procjenjuje se da ih se svake godine registrira 25 do 30 milijuna novih!

Zato je jedna od ključnih stvari da odaberete domenu koja će biti lako pamtljiva i jednostavna, a ako se dvoumite između naziva domene po po tvrtki ili po brendu – stračnjaci savjetuju da odaberete ime brenda! Registar domena u Hrvatskoj vodi CARNet, a pravne osobe (trgovačka društva, udruge, političke stranke i ostale organizacije pravnog karaktera) te fizičke osobe (obrtnici, umjetnici, liječnici i sl.) imaju pravo na registraciju jedne besplatne .hr domene. Kada zakupite domenu, vrijeme je da izradite web stranicu i provjerite je li vaš odabir naziva bio dobar.

Alati za učinkoviti rad od kuće

Iako nam se čini da je to bilo jako davno, prošlo je tek desetak godina otkada smo sve informacije o određenim tvrtkama i poslovnim korisnicima tražili – putem telefonskih informacija! Danas je tu praksu potpuno zamijenio internet, pa je dovoljan jedan klik mišem da dobijete sve potrebne informacije – bilo kada i na bilo kojem mjestu. Naravno, pod uvjetom da tvrtka ili poduzetnik imaju svoju web stranicu ili su registrirani u bazi poslovnih djelatnosti.

Ako se tek bavite mišlju o pokretanju vlastitog posla, donosimo vam nekoliko savjeta Martine Čizmić, koautorice priručnika ‘Kako pokrenuti i voditi posao od kuće’, u izdanju ‘Women in Adria’.

Fenomen društvenih mreža koje su promijenile svijet (poslovanja)!

Društvene su mreže savršen marketinški alat, posebno za mnoge male poduzetnike i obrtnike, obiteljske poslove i sl. Primjerice, ako se bavite izradom i prodajom nakita, mladi ste dizajner koji je tek na početku, izrađujete slike i sl., upravo putem Facebooka i drugih popularnih mreža uz relativno mala ulaganja možete doći do vaše ciljne publike.

Kontinuiranim građenjem online zajednice, samostalno ili uz pomoć stručnjaka za društvene mreže (community managera), možete prenijeti ključne poruke za vaš proizvod ili uslugu i tijekom određenog vremena uspješno poslovati.

FACEBOOK

Kada je Mark Zuckerberg 2004. godine pokrenuo Facebook, ni on sam nije mogao sanjati da će 12 godina kasnije ta društvena mreža brojiti više od 1 milijardu i 600 milijuna korisnika (u Hrvatskoj se ta brojka kreće oko 1 milijun i 800 tisuća).

‘Facebook, kao apsolutni vladar društvenih mreža pred kojim se svi klanjaju, danas nije samo društvena mreža za razmjenu fotografija, pisanje statusa, dijeljenje YouTube linkova omiljenih pjesama i sl. Facebook je danas moćna marketinška platforma. To su otprilike prije 8 do 10 godina prepoznali i brojni svjetski brendovi kao novi kanal komunikacije putem kojeg će doprijeti do publike, odnosno krajnjeg potrošača. U Hrvatsku je trend da se sve više pažnje pridaje komunikaciji na društvenim mrežama došao kasnije nego na zapadu, no danas je promocija putem društvenih mreža postala pravilo, a ne iznimka’, objašnjava nam Hrvoje Ratkić, PR savjetnik u agenciji PR365 studio.

Upravo životna priča Marka Zuckerberga koji je već nekoliko godina pri vrhu liste najbogatijih ljudi na svijetu, otkriva sav potencijal i moć suvremenih tehnologija, jer je na njima Zuckerberg i zaradio bogatstvo. ‘Facebook također ‘traži’ od vas da ulažete u oglašavanje tj. da odvojite neki budžet za plaćene oglase kako bi doseg vaše poruke bio što veći. Veliku pažnju treba pridavati fotografijama. Dokazano je da ljudski mozak prvo uoči fotografiju, a tek onda percipira tekst. Upravo zato, velika se pažnja pridaje kvalitetnim vizualima u FB objavama i kod izrade FB oglasa, kako bi se izdvojili od ostalih oglasa koji svakodnevno ‘bombardiraju’ Facebook korisnike’, kaže Ratkić.

Komentari