Plan za bolji životni elan!

Kvalitetno iskoristite svaki trenutak svoga dana i vratite izgubljenu energiju i životni elan

Proljeće samo što nam nije stiglo, a s njim se, vjerujemo, već kod mnogih počeo javljati tzv. proljetni umor. Kod nekih on traje čitavu zimu pa bi najradije da su mogli odspavati zimski san. No vrijeme je za buđenje, za ustajanje… za promjene. Stoga vam donosimo 24-satni plan uz koji biste se trebali osjećati poletnije i imati više energije.

Vrijeme je za buđenje

Prosječna se osoba budi malo prije sedam ujutro, a čim vam zazvoni budilica, nikako ju nemojte ‘snoozati’ već odmah ustanite kako biste podigli rolete ili razmaknuli zavjese te pustili danje u svoju sobu. Naime, upravo je danje svjetlo u jutarnjim satima moćan prirodni signal koji ‘gasi’ hormone spavanja i budi vas.

Ranojutarnja aktivnost

Slobodno recite ‘da’ ranojutarnjem seksu! Čak i ako vam se čini da nemate volje, možda će vas motivirati istraživanja koja kažu da se ljudi koji na taj način, aktivno započinju dan, osjećaju puno bolje i sretniji su od onih koji se ujutro ‘druže’ samo sa šalicom kave.

Doručak

Ne preskačite doručak, ali pripazite da jedete kvalitetno! Naime, pogrešne namirnice za taj prvi obrok u danu odrazit će se padom energije tijekom ostatka dana. Savršeni doručak trebao bi sadržavati hranu koja će razine šećera u krvi držati pod kontrolom.

‘Pauza’ za mozak

Provodite li cijeli dan uz Facebook ili u pisanju e-mailova, neprestano ste bombardirani informacijama i vaš se mozak ne stigne odmoriti. Mali odmor od dvije minute i svakih 90 minuta pomoći će mozgu da se ‘vrati u život’.

Oko 11:30 vaše bi tijelo trebalo biti na vrhuncu koncentracije zahvaljujući svojim prirodnim ritmovima. Ako ste u to vrijeme rijetko poletni i veseli, ne bi bio odmet posjet liječniku, kako biste isključili eventualne zdravstvene probleme koji su rezultat pada energije.

Kako pravilo disati?

Tijekom dana ne zaboravite na pravilno disanje. Stanite ili sjednite u udoban i opuštajući položaj tako da vam kralježnica bude ravna. Lagano udahnite na nos i brojite do pet. Zamislite loptu u trbuhu kako se napuhuje. Zadržite dan na pet sekundi. Pupak uvucite, polako brojite do osam pa izdahnite. Ponovite vježbu deset puta.

Vrijeme je za ručak

Oko 12:30 vrijeme je za ručak. Kako bi vaše tijelo bilo opskrbljeno energijom, jedite svaka tri do četiri sata. Naravno, izbjegavajte ugljikohidrate koji će vas uspavati.

Istegnite se

Nakon ručka vrijeme je za istezanje. Dvije do tri minute podižite što više suprotnu ruku i nogu.

Nova ‘pauza’ za mozak

Otprilike dva sata nakon ručka vrijeme je za novu ‘pauzu’ za mozak. A ovaj je put iskoristite tako da razmislite jeste li uspjeli dobiti barem jednu energizirajuću misao, osjećaj ili akciju tijekom dana, a ako niste, kako biste to mogli postići. Stvaranjem pozitivnih emocija i iskustava osjećat ćete se puno bolje.

‘Snack’ 

Sat i pol kasnije gricnite nešto, no neka to nikako ne bude puno šećera kako ne biste postigli kontraučinak. Savršena poslijepodnevna užina trebala bi biti kombinacija proteina i ugljikohidrata koji će vam pomoći da održite razine energije sve do večere. Primjerice jogurt i jabuka ili orasi i groždice.

Provjerite svoje ‘okidače’

Provjerite li uzrokuje li vaš umor nešto od navedenoga: Boravite li u prostoriji s puno ljudi, svakako s vremena na vrijeme otvorite prozor i provjetrite prostoriju. Ako su slova na vašem računalu premalena, promijenite font i veličinu. Ako su vam usta suha, znači da ste dehidrirani i da je vaša krv postala gušća pa je otežano njezino kolanje kroz tijelo, zbog čega se i smanjila količina energije. Ako ste previše nagnuti nad računalom, bit ćete umorniji i demotiviraniji nego kad vam glava stoji uspravno. Imate li loše držanje, trošite energiju samim time što sjedite na stolcu jer vaši mišići moraju uložiti dodatan trud kako biste sjedili uspravno. Pravilno sjedenje je ono tijekom kojeg vam je stražnjica uz naslon, a ne na njegovu rubu.

Vrijeme je za tjelovježbu 

Tijekom dana protok krvi, tjelesna temperatura i kapacitet pluća variraju, no između 17 i 28 sati događa se vrhunac – temperatura je tada najviša, dišni putevi su prohodni, a istezanje mišića najučinkovitije.

Brigama kažite ‘bye bye’

Napišite na papir što vas mučite ga zgužvajte i bacite u koš za smeće. naime, prema američkim studijama ako brige tretirate kao smeće, one će vas manje umarati i manje će utjecati na vaše raspoloženje.

Večerajte u pravo vrijeme

Ono što jedete za večeru može utjecati na kvalitetu vašeg sna, a potom i na razinu energije sljedeći dan. Nutricionisti preporučuju filet lososa s blanširanim špinatom i policama krumpira. Ta je hrana bogata magnezijem, koji pridonosi dobrom snu, opušta živčani sustav i ublažava napetost. Zlatno je pravilo da zlatni zalogaj stavite stavite u usta najmanje tri sata prije odlaska na počinak, najbolje oko 19 sati, jer vam je toliko vremena potrebno da probavite hranu.

Uređaje stavite na ‘off’

Obzirom da nas tehnološka ‘čuda’ silno umaraju i crpe energiju, najbolje bi bilo da ih navečer u potpunosti izgasite. No ako baše ne možete, barem smanjite svjetlost na ekranu – do one razine da se ne naprežete dok gledate. No ne zaboravite da ako dva sata gledate u ekran, to će vam smanjiti lučenje hormona spavanja melatonina za gotovo četvrtinu. Koristite i najveći ekran, kako mu se nebiste trebali jako približiti. Svakako skratite vrijeme surfanja po internetu i društvenim mrežama.

Opuštanje

Između 20 i 21 sat, opustite se u kadi. Prirodan pad tjelesne temperature prije odlaska na počinak govori našem mozgu da je vrijeme za spavanje pa aktivirajte te okidače toplom kupkom 90 minuta prije spavanja. Kada izađete iz kade, vaše će se tijelo rapidno početi hladiti, pomažući vam da što prije zaspite, što će dovesti do duljeg i boljeg odmora.

Vrijeme je za spavanje

Do 22 sata svakako otiđite na počinak. Za većinu je ljudi sedam do devet sati sna optimalno da bi se odmorili.

Preporučujemo

Komentari